donderdag 15 september 2011

De derde fase

Uitwaaien  in Bergen aan Zee



Ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik in mijn derde fase zit. Qua zwangerschap. Natuurlijk ken ik de termijnen, maar over die feitelijkheden wil ik t niet hebben. Gaat mij om een stukkie gevoel. De eerste paar maanden was ik in ontkenning. Zo onwerkelijk allemaal, totaal geen besef wat er gebeurt. Je voelt je niet echt fijn, fit of emotioneel in balans (verre van eigenlijk), maar niemand die iets aan je ziet. Je bladert wat door zwangerschapsboekjes en hoort adviezen aan, echt aan komen wil de boodschap niet. Er heerst blijdschap, maar ook onzekerheid. Dan de tussenfase. Eigenlijk gaat het leven gewoon door. Al verlaat je feestjes wat eerder, is het alsof je nog nooit dronken bent geweest (hoe voelt dat, een kater?) en pas je je kleding niet meer (erg confronterend). Een klein stukje nesteldrang komt in deze fase om de hoek kijken en geduld kennen zwangere vrouwen daarbij niet. Sorry vaders to be, het is ECHT heel belangrijk dat dingen NU gebeuren. In mijn geval was dat de huizenkwestie. Die hield mij dag en nacht bezig. Ik moest en zou een nieuwe stek vinden. Vink, check, gelukt! En nu, met nog zo'n 9 weken te gaan ben ik in de derde fase. Eindelijk begin ik te beseffen dat er een baby in mijn buik zit en dat ie er ook uit gaat en we een gezin gaan vormen. Ik doe voorbereidend werk (denk aan boeken, duik in je weeen cursus) en bezoek eens een babywinkel (de meeste vind ik nog steeds om te gruwelen). Huismus is my middlename. Ik heb niks zinnigs, op niet babyvlak, meer te melden (sorry vriendinnen). Enkele hoogtepunten van  mijn bestaan zijn nu:

* De ontdekking van een nieuwe thee (is op het moment mijn lievelingsdrank), de natuurwinkel is tha bomb!
* Het nieuwe tv seizoen (er is elke avond wel een programma wat ik volg. HNTM, Het Blok, Overspel, Masterchef en ben al in blije afwachting van The Voice)
* Een nacht doorslapen. Dan kan de vlag uit.
* Een uitje met mijn lief (zie foto's hier boven).
* Een avond samen met mijn lief (hij moet vaak 's avonds werken dus als ie thuis is ben ik extra blij).
* De verschijningsdatum van de nieuwe Viva Mama, Flair Mama, Mama Magazine en/of VT wonen.
* De aflevering van een Bol.com bestelling. Lectuur kan je nooit genoeg hebben.
* Zwangerschapsyoga via YouTube.

En zo waggel ik momenteel door het leven. Een klein beetje in een luchtbel, maar dat voelt wel zo relaxed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten