zondag 27 november 2011

Een portje of ff lekker wippen



Oftewel een (ongevraagd) advies van de visboerin. De goedbedoelde tips&tricks vliegen me de laatste dagen rond de oren. Niet alleen ikzelf, maar uiteraard ook familie, vrienden en de buurt vinden dat de baby lang genoeg op zich heeft laten wachten. Ik word ook wel vergeleken met een ei op pootjes die loopt als een cowboy met blauwe ballen. Niet gek met 20kg meer op de teller en een babyhoofd tussen je benen. Met als resultaat dat ik een attractie ben in de buurt. Nog nooit zoveel aanspraak gehad. Iedereen leeft mee. Ondertussen doe ik mijn best om in een zo relaxed mogelijk toestand te blijven. Soms mislukt dat, zo zat ik vorige week weer volop in de Beter&Leuk modus. Daar was vooral mijn vervangster de dupe van. Die ontving zo'n 5 mailtjes per dag. Met things to do, vragen en andere bemoeienissen. Resultaat was wederom een verhoogde bloeddruk en nog steeds geen baby. Acuut computerverbod was t gevolg. Vooral niet teveel impulsen, ben ik nogal gevoelig voor. Dus slijt ik mijn dagen maar met lezen, wandelen, koken en denken dat ik een wee voel. In hele zwakke momenten spendeer ik een uurtje op de vele zwangerschapfora voor tips om de bevalling op te wekken. Die Theo.. die komt er straks met scooter en al uit of zo? 

2 opmerkingen:

  1. Haha, ik moet zo lachen om deze post, maar ook ik leef mee, mag dat? Advies ga ik je niet geven, want heb ik ook niet. Die van mij kwam een week 'te vroeg' ;-) 1 ding is zeker: nog maar even en je bent mama! en een supermamin ben je nu al!
    veel liefs van kirstin
    ps: wat een joekel van een prachtige buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Han, lachen joh, oh zo herkenbaar!
    Probeer anders door je verloskundige een date te plannen voor het inleiden van de bevalling door een gynaecoloog en als de donder dat dat jongetje eigenwijs zijn eigen moment kiest voordat hij gecommandeerd wordt te komen :)
    En mee eens... je bent prachtig zwanger! Kop op!! Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen